Miközben
azt hallgatom, hogy milyen keserves a metrópótló pótlóbusz-hálózat létrehozása,
olvasom, hogy a Finnair új rendszert vezet be. Rájöttek arra, hogy az utasok
súlya, öltözete, a kézipoggyász súlya az évszakokhoz képest nagyon is változó,
nyilván másképpen indulunk útnak egy nyári vakációra, mint egy téli vadászatra.
Eddig a világ összes járatán átlagokat számoltak, amelyek már régen nem
felelnek meg a valóságnak. Ugyancsak jelentős különbség van az európai,
valamint az ázsiai utasok súlya között, aminek mérésével pontosabb képet kapnak
a repülőgép terheléséről, ez pedig komoly üzemanyag-takarékosságot is
eredményezhet. Különösen fontos ez egy olyan légitársaságnál, amelyik
forgalmának majdnem kétharmadát ázsiai hosszútávú járatok alkotják. Az utasok a
jegykezelésnél méredzkednek, a tisztviselő pedig így egészen pontos képet adhat
a terhelésről és a várható üzemanyag-fogyasztásról. A méredzkedés természetesen
– Finnországban másképpen nem is lehetne – önkéntes és anonim. Az első hírek
szerint az utasok lelkesen fogadták az ötletet.
A finnekről keveset tudunk, rendkívül
szerény, alkalmazkodó nép, minden újítást örömmel fogadnak és minden szabályt
betartanak. Mellesleg van négy Nobel-díjasuk, ami a lakosság számához viszonyítva nem kis dolog. Néha azt gondolom, nem ártana jobban körülnéznünk a világban.
Mindez csak a pótlóbusz-hálózat
felállításának nehézségéről jutott eszembe.
Teljesen igazad van, a finnektől sokat lehetne tanulni.Türelmet, megértést, egymás megbecsülését...Mellesleg el tudom képzelni, amint a másfélszeresre kalibrált pótlóbuszokra egyenként mérlegelnék le az utasokat!
VálaszTörlésKgy