Londoni
külszolgálatunk alatt döntöttünk úgy, hogy a lányokat elvisszük New Yorkba.
Csupán egyetlen kérésem volt: repüljünk a szívemhez gyerekkorom óta közel álló
Air Indiával, amelyiknek naponta volt járata a brit fővárosból. Szerettem volna
látni a gyönyörű, száriba öltözött légiutaskísérő hölgyeket,
beszívni az indiai
konyha hamisítatlan illatát és csillogtatni pandzsabi
kiejtésemet. Minden jól kezdődött, a Tanjore nevű 747-es már ott állt a
Heathrow repülőtéren, beszálltunk, becsukódtak az ajtók, megcsodáltam a
légiutaskísérőket, Namaskar, köszöntem
nekik. Még készítettem egy fotót a Rolls-Royce hajtóművekről is. Aztán a dolgok rosszabbra fordultak. A vezető légiutaskísérő, Ram Ji, egy igazi pandzsabi kiejtéssel beszélő középkorú férfi közölte, hogy kisebb műszaki hiba miatt némi késéssel indulunk. Ismerve a hagyományos indiai ne-csináljunk-bajt-a-gondokból gondolkodásmódot, tudtam, hogy mit jelenthet a "némi késés". Két órai várakozás után megkerestem a kabinszemélyzet vezetőjét.
-Ne aggódjon uram - mondta. - Never worry.
További két órás
várakozás után újabb beszélgetés
következett.
-Ne aggódjon uram – mondta. – Ma este biztosan New Yorkban leszünk. A szavamat adom.
És aztán csakugyan elindultunk. New Yorkban a leszállásnál Ram
Ji mosolyogva búcsúzott tőlünk a gép ajtajában.
-Na látja. A szavamat adtam.
Bárhogy is történt. Megérte.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése