2015. szeptember 16., szerda

Polgár Laci halálára

Az unokatestvérem volt. És elképesztően szerény, ami nem felvett vonása volt, valahogy vele született.  Olyan szerény, amilyen én csak az álmomban tudtam lenni. Még főiskolás volt, amikor egyszer együtt utaztunk a 74-es trolibuszon. Sötét öltönyt viselt, nyakkendőt.
-Miért vagy ilyen elegáns? - kérdeztem.
-A Schubert dalverseny döntőjének eredményhirdetése van  - felelte. Aztán leszálltunk a Zeneakadémiánál, én is mentem a dolgomra. - Nem jössz?
-Nem, dolgom van - hazudtam, mert soha nem szerettem a dalesteket. - És ki nyert?
Rám nézett, ahogyan csak ő tudott. Nem mondta ki. Ő nyerte.
Utoljára 1998-ban találkoztunk, amikor ő a Kékszakállút énekelte Londonban, a Barbican-ben. Hihetetlen siker volt. Őt amúgyis imádták. Marival bementünk hozzá az előadás után az öltözőbe. Megöleltem, isteni voltál, mondtam neki.
-Milyen szépek vagytok - felelte erre.
Többet már nem találkoztunk.  Azt hittem, vele  mindig, minden rendben van. Hogy vele aztán semmi rossz nem történhet.  De mégsem így volt. Nagyon szerettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése