2016. augusztus 12., péntek

Szolgáltatók és kiszolgáltatottak

Néhány héttel ezelőtt elsötétült a televízió képernyője. Egyetlen felirat villant fel: „rossz jel vagy nincs jel”. Kapcsolgatás ide-oda, semmi eredmény, marad tehát az ügyfélszolgálat. Szokásos bejelentkezés, azonosítás, feltételek ismertetése. Ugyan, minek ez az előjáték? Hát mert sokan visszaélhetnek az adatokkal, magyarázta el nekem valaki.  De visszatérve az elsötétült képernyőre.  Az első lehetőség a high-tech iparág örökös menedéke: ki-be kapcsolás. Semmi. Feltehetően antennahiba, állítja az ügyfélszolgálati férfihang. Feltehetően elmozdult. Volt-e az utóbbi időben földrengés a környéken? Nem volt. Akkor küld szerelőt, majd egyeztessek időpontot. Hol lakik?
            -Tihanyban.
            -Tihanyban? – kérdezi gyanakvással.
            -Igen.
            -Pest megye?
            -Nem. Veszprém megye.
            Nagy sóhaj. Közben szerencsére visszajön a kép és a hang is, minden csatorna fogható. Megkönnyebbülés.
            -Nem lehet, hogy a budapesti vihar miatt volt az üzemzavar? – kérdezem.
            -De, könnyen lehet – feleli a hang. – Csakhogy nekem arról nem szóltak.
            -És ilyenkor nem lehetne kiírni a képernyőre, ahogy régen megtették, hogy „a hiba nem az Ön készülékében van”?
            -Hát sajnos, ilyen a szoftverünk.
            -Nem lehetne rajta változtatni?
            -Jó kérdés.
            -Esetleg kapcsolja a főnökét, felteszem neki is.
            -Ez lehetetlen. Tiltja a szabályzat.

         Ebben maradtunk. És ezt még a kellemesebb esetek közé tartozik. Úgy érzem, hogy az ügyfélszolgálatok az esetek többségében igyekeznek szabadulni a kellemetlenkedő telefonálótól, arra buzdítják, hogy nézzék meg a honlapot vagy keressenek fel személyesen egy irodát, ahol aztán majd alaposan tájékoztatják, a telefonkezelőknek sokszor fogalmuk sincs a műsor- vagy szabályváltozásról,  azt ismételgetik, hogy mi áll a szerződésben vagy a szolgáltatónak éppenséggel milyen jogai vannak. Hiányoznak olyan alapvető fogalmaik, amelyekkel csakugyan „szolgálnák” az ügyfelet. Azt tapasztalom, hogy őket sem látják el a megfelelő információkkal, és ráadásul ezt a hiányosságot még csak nem is próbálják palástolni némi udvariassággal. Maradunk így. Szolgáltatók és kiszolgáltatottak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése