2017. szeptember 17., vasárnap

Ha én lennék az ATV vezérigazgatója

Ha én lennék az ATV vezérigazgatója, akkor aggódnék, amiért az országos televíziós csatornám reggeli élő adása látványosan csődöt mondott. Nem hallgatnék, nem engedném, hogy körülményes nyilatkozat jelenjen meg  „belső vizsgálatról”, hanem megjelennék a képernyőn és elnézést kérnék azoktól, akik reggelente időt szánnak arra, hogy nézzék és akiket érzékelhetően cserbenhagytak. Persze, nyilvánvaló, hogy Demcsák Zsuzsa nem volt abban az állapotban, hogy műsort vezessen, de hát ez nem csak az ő műsora. Volt szerkesztő, volt rendező, voltak még néhányan a stúdióban azon a reggelen, akik vagy nem akarták vagy nem merték észrevenni, hogy mi történik. Ha „szakmailag” alkamas emberekre bízták akkor azt a reggeli adást, akkor valamit tenniük kellett volna. Hogy mit? Pontosan ez a kérdés.  Ha egy légitársaság pilótája egy reggel nincs abban az állapotban, hogy repülőgépet vezessen, azonnal mozgósítanak egy tartalékot, és a járat időben elindul. Egy önmagát profeszionálisnak tartott televíziós csatornának is fel kell készülnie egy hasonló helyzetre. Ha nem készül fel, ha nincs „B-terv”, ha nem számol azzal a stáb, hogy este a fél ország kineveti őket, akkor az a csatorna nem professzionális. Szombaton vonaton utaztam, láttam, hogy az utasok  nagyrésze a telefonján nézte az esetet és hallottam, hogy mit gondolnak. Ha én lennék az ATV vezérigazgatója, nem hivatkoznék arra, hogy külföldön vagyok, mert ma már a világ bármelyik pontján megnézheti az inkriminált beszélgetés felvételét, egy órán belül tájékoztatást kérnék mindazoktól, akik jelen voltak, tudni szeretném, volt-e „B-terv”, volt-e valaki, akit tartalékként mozgósítani lehetett volna, és ha nem volt, akkor miért nem volt, és mi ebben az én felelősségem. Tanulmányoztam volna a BBC kézikönyvét, ami pontos eligazítást ad az ilyen esetekere. Elnézést kérnék Szanyi Tibortól, aki mégiscsak egy EU-képviselő, és aki méltósággal elviselte egy felkészületlen, alkalmatlan műsorvezető ostoba kérdéseit, aki  nem állt fel és nem mondta azt – mondhatta volna -, hogy köszönöm, ebből többet nem kérek. Amúgy egy igazi média-vezérigazgató számára szükségtelen a belső vizsgálat, hiszen a felvétel önmagáért beszél, itt csak egyetlen döntés képzelhető el. Én már pénteken, saját tekintélyem érdekében döntök.  Ha nem döntök, akkor önmagamat, akkor nem csak a csatornát hozom kínos,  megmagyarázhatatlan helyzetbe, hanem azokat a munkatársaimat is, akik minden hajnalban szintén felkelnek, végzik a munkájukat és azt várják, hogy egy felelős vezető döntést hozzon. Vagy, ha mégsem, akkor azoknak lesz igazuk, akik azt mondják, hogy Demcsák alkalmazása valamiért érdeke a csatornának, de akkor egyszer majd ezt is meg kell magyarázni.

         Hát ennyit, vasárnap délután. 

1 megjegyzés:

  1. Teljesen egyetértek veled, Gyuri, de azt hiszem Demcsák Zsuzsa más műsorokban is kilógott a megszokott színvonalból (Egyenes beszéd, más reggeli produkciói) Üdv.:
    Kgy

    VálaszTörlés