Az automata pénzkiadó
elnyelte a bankkártyámat. Logikusnak látszana, ha az ember ilyen esetben
felhívná a számlavezető bankfiókot és megkérdezné, mi is a teendő. De hát az én
számlavezető fiókom telefonszáma nem nyilvános, mert a bankom nem szeretné, ha
az ügyfelek „leterhelnék” az ott dolgozókat. A megfelelő kód beütése után a központi
telefonszámon némi várakozás és kényszer-zenehallgatás után sikerül meggyőznöm
az ügyfélszolgát, hogy én vagyok én, kissé talán türelmetlen is vagyok, az
ügyfélszolga szabadkozik, neki ez a kötelessége. Na és, hogyan tovább? Velem
Finnországban is történt már hasonló, ott a bank másnap küldött egy
elektronikus levelet, beazonosítottak, majd két nappal később postán
visszaküldték. De hát ez Magyarország, a bonyolult megoldások hazája. Szóval,
hogyan tovább? A központi ügyfélszolga felvilágosít, hogy a kártyát a rendszer visszaküldi abba a bankfiókba,
ahol a számlát nyitottam (harminc éve), történetesen Budapestre. Csakhogy én már évek óta Nyugat-Magyarország
egy kis településén élek, felelem, itt vezetik a számlámat is, tudják a
címemet, telefonszámomat. Éppen a rendszer
nem tudná? Mostanában nem járok
Budapesten, ezért kérhetném, hogy küldjék el a bankkártyát a számlavezető
fiókba, netán a lakcímemre? Sajnos, ez nem lehetséges, ezt csak Ön kérheti a számlavezető fiókjától.
És felhívhatnám a számlavezető-fiókomat? Sajnos, ez sem lehetséges, ez csak
személyesen intézhető el, be kell oda fáradni.
Ez esetben, mondom ironikusan, személyes jelenlétemmel mégiscsak terhelnem kell
az ott dolgozókat, csak közben még számos más dolgozó is feleslegesen dolgozik. Hallgatás, ez már nem az ügyfélszolga munkaköri kötelessége. Győzött a szabályzat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése