2019. július 16., kedd

Harmadik harmad.: Ráadás. Tíz másodperc.


Harminc évig eszembe sem jutott.  Ha mégis eszembe jutott, tiltakoztam még magamban is a gondolat ellen is. Nem akarok nősülni. Voltak lányok, persze, hosszabb-rövidebb kapcsolatok, de hogy valakivel együtt éljek, az fel sem merült bennem.
Aztán tíz másodperc elég volt.
Talán véletlenül, talán a sors, hogy egy hónappal apám halála után. Mindketten a Dorottya utcában dolgoztunk, ő korábbi munkahelyemen, a Malévnél.
Köszöntünk egymásnak, ha találkoztunk, összeakadt a pillantásunk, azután mentünk tovább. Látszólag, mintha mi sem történt volna.  Aztán egyszer, munkaidő végén, a Vigadó előtt megálltunk beszélgetni. Egy kávé. Másnap délben séta a Petőfi Sándor utcában. Levelet adtam fel  a postán, ő addig hanglemezeket válogatott a Rózsavölgyiben. 
       A Zserbó előtt találkoztunk.
         -Szeretném feleségül venni – mondtam.
         -Férjnél vagyok – felelte.
         -Az nem akadály.
         -És van egy kisfiam is.
         -Az sem akadály.
         Elnevette magát.
         -Nem is ismer. És én sem ismerem magát.
         -Nem számít.  
         Délután hazakísértem. Gyalog a Margit-hídon, a Zsigmond térig.  Hétfőn az első megbeszélt randevú. 
         Azóta soha nem beszélünk arról, hogy ismerjük-e egymást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése