2019. július 9., kedd

Harmadik harmad: 10.: Munkahelyek és írás - I


Mindig az írás volt az igazi szenvedély, de nem tudtam, hogy a tehetségem kitart-e. Ha jó napjaim voltak, boldog voltam, a csalódások végtelenül lehangoltak. Szükségem volt állandóságra. 1988-ban, hazatérve Delhiből első diplomáciai kiküldetésem után meguntam a hivatalt, a reggeli igyekezeteket, hogy pontos legyek,  a sok értelmetlen iratot, amit gyártottam. Mást kerestem, így jött a rádió, ami akkor az egyik legélénkebb szellemi műhely volt. Önálló írodalmi műsorok. Ezt szerettem volna. Vagy odasodródni a 168 Óra környezetébe. Akkor hívott fel telefonon Berend T. Iván, az Akadémia akkori elnöke.
         -Keresek egy sajtófőnököt – mondta. – Izgalmas időket élünk, ilyen emberre van szükségem.
         Indiában ismertük meg egymást. Előadásokat tartott, együtt töltöttünk néhány napot. Már akkor mondtam neki, hogy az újságírás, nekem az lenne az igazi.
         -Most a dolgok másik végén leszel – folytatta. – Csak az elnökségi üléseken kell öltönyt viselned. Holnap gyere be, megbeszéljük a részeteket.
         -Elfogadtad? – kérdezte Mari, amikor letettem a kagylót.
         -Azt nem kérdezte – feleltem.
         1990-ben Kosáry Domokos lett az elnök. Meghatározó szerepe volt az életemben, róla külön is írok.
         Csakugyan izgalmas időket éltünk, Bős-Nagymaros, rendszerváltás a levegőben, halpusztulás a Balatonon, Morvai bolond ámokfutása Petőfi állítólagos csontjainak felfedezése  Burjátiában (én magam is kotorásztam kicsit, csak a fotó kedvéért).
Naponta kaptuk a „vesszen a kommunista Akadémia” kezdetű leveleket. Nem ültem egész nap az irodában, sokat jártam a rádióban, megismerkedtem Rangos Katival, Simkó Jánossal, Mester Ákossal, együtt szerkesztettünk műsort a televízióban Kővári Péterrel, megtanultam, mi a kommunikáció és az imázsépítés. Sokat beszélgettem két vezetőmmel, Láng István főtitkárral és Csurgay Árpád főtitkárhelyettessel, akikben egyesült az alkotókészség és a szabálytisztelet. (A képen Kosáry elnök és Láng főtitkár egy sajtóbeszélgetésen)
Kellemes nyaralások az akadémiai üdülőben.
         Életem legjobb munkahelye volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése