2021. szeptember 13., hétfő

Előszavak egy meg nem írt életrajzból 41.: Északi fények, bevezető sorok

Szóvivői korszakom után, 2008-ban ajánlatot kaptam Hajdu András helsinki nagykövettől az első beosztotti állásra, amit azonnal el is fogadtam. Mondta ugyan, hogy gondolkodjak rajta, de nem nagyon volt min gondolkodni.  Észak-Európa - egy rövid svédországi kirándulást leszámítva - addig nem szerepelt az életemben, ez is ösztönző tényezőnek számított.  A nagykövetség vitathatatlanul  Magyarország legszebb külképviselete (fotó: Szabó Endre), egy Kuusisaari nevű kis szigeten működik, negyedórányi autózásra Helsinkitől és ugyancsak negyedórányira Espoo-i lakásunktól. Volt még egy biztos pont: Timi, a titkárnő, akit még a kilencvenes évekből ismertem.További jó barátokat is szereztem, Orosz Tamást és Juditot, akiktől rengeteg jó tanácsot és ötletet kaptam és kellemes estéket is töltöttünk együtt, és további köszönettel tartozom Jelinkó Árpinak, hasonló okok miatt. Hát így kezdődött. Jöhetnek most már a finn kalandok. 



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése