2011. július 4., hétfő

A népegészségügyi adó egyes társadalmi vonatkozásai

A kormány társadalmi párbeszédet szeretett volna. Ez most  a népegészségügyi adó ügyében létrejött, de olyan formában, hogy a kormány és a társadalom elbeszél egymás mellett. Ahogyan ez lenni szokott. Most éppen a csipsz lett az első számú közellenség. Sőt, megkezdődött az ideológiák gyártása is. Egy filozófus eszmekutató már ki is jelentette: a vacsora előtti csipszevés a magyar alsó-középosztály életformájának jellegzetes része, és mint ilyen, nyilvánvalóan átalakításra szorul. Bizony, ezek azok a pillanatok, amikor az ember magába tekint. Hiszen én is hajlamos vagyok arra, hogy munka után, feleségem társaságában, a televízió előtt, olykor egy alkoholtartalmú italt is elfogyasztva rágcsáljak valamit. És eszembe jut Tony Robinson, a Financial Times vezető szerkesztője, aki egyszer, Londonban azt mondta nekem, hogy számára a nap egyik legmeghittebb pillanata, amikor hazatérve windsori otthonába leül a televízió elé felesége társaságában, iszik egy whiskyt és tejfölös-hagymás csipszet rágcsál hozzá. Megbeszélik a nap dolgait meg a világ eseményeit, azután megvacsoráznak. Én meg egyetértően bólogattam. De hát egyikünk sem tévedhetetlen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése