2020. december 2., szerda

Életem 50.IX. Dadogásom története

Van tökéletes gyerek? Sokszor mondják a szülők, hogy a gyermekük tökéletes, és vannak szülők, akik el is hiszik. A szemükfénye. Így beszélnek róla.  Így beszéltek rólam is. De aztán, ha baj van, akkor a gyerek már nem tökéletes és nem is a szemük fénye. Én biztosan nem tartoztam a tökéletes gyerekek közé.  Nem voltam szorgalmas, nem szerettem tanulni. Ráadásul már kiskoromban felfedezték, hogy dadogok, amiért az iskolában sokat  gúnyoltak.
          -Ne is törődj vele – mondta anya, de én törődtem. Ez nem olyasmi, amivel lehet csak úgy nem-törődni. Túlélni. Mindig erre gondoltam. Csak túlélni. Szüleim mindenféle dologgal kísérleteztek, gyógytornára  jártam, metronómra énekeltem, légzésgyakorlatokat végeztem. Semmi. Újra a metronóm. Abban hittek.
          -Mi legyen vele? – kérdezte apám.
          -Vigyük orvoshoz – javasolta anyám.Gyalog mentünk fel a második emeletre, mert nem működött a lift.  Apa is jött velünk. Ültünk egy folyosón, nem is szóltunk egymáshoz. Sokat kellett várni, nekem meg semmi kedvem sem volt az egészhez. Izzadt a tenyerem, fájt a fejem. Fiatal, kedves orvos várt. A logopédus. Leültetett magával szemben, a szemembe nézett, aztán felolvastatta velem Arany János Családi kör című versét. Szerettem ezt a verset, Este van, este van, hibátlanul elmondtam, egyszer sem akadtam meg. A logopédus elvette tőlem a könyvet, barátságosan megölelt, aztán kikísért.
          -A gyereknek semmi baja sincs – mondta anyáméknak és barátságosan megveregette a vállam. Apa egy borítékot csúsztatott a fiatal orvos zsebébe. Elköszöntem tőle, aztán elindultunk haza.
          -Ez jellemző rád – mondta anya mérgesen, amikor a földszintre értünk. – Még dadogni sem tudsz rendesen.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése