2021. július 2., péntek

Előszavak - XXV. - Fontos napjaim - I

 

Yorban tartottam előadást a szokásos témáim egyikéről, "Magyarország és európai lehetőségei" címmel. 1998-ban voltunk, már nagyon szerettünk volna uniós tagok lenni. Az egyetemen nagy hallgatóság volt, egyrészt, mert a briteket mindig nagyon érdekelte, hogy merrefelé megy Európa és ebben hol lesz az helyük, másrészt jó előadó voltam, igyekeztem tréfás történetekkel és híres politikusokról kitalált anekdotákkal színesíteni a szöveget. Sok kérdés is elhangzott a végén, egy részük arra vonatkozott, hogyan párosítom a szépirodalmi tevékenységemet a hivatali elfoglaltsággal. Az utolsó jelentkező egy fekete fiú volt.
    -Mik voltak élete legfontosabb napjai? 
    Csak néztem rá. Nem tudtam azonnal válaszolni. 
    York 340 kilométer Londontól, ez körülbelül öt órányi vezetés volt. Fontos napok. Bevésődött az agyamba. Vajon mik voltak életem legfontosabb napjai? Mai eszemmel azt gondolom, hogy azok voltak a fontos napok, amikor olyan - jó vagy rossz - döntést hoztam, ami alapvetően befolyásolta az életemet.  Ajánlom olvasóimnak, hogy ők is gondolkodjanak el ezen. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése