2021. május 19., szerda

Előszavak az életrajzomból, amit nem írok meg IX. - Komolyan gondolta

 

1988-ban véget ért az indiai külszolgálat, új lakásba költöztünk, a lányok Budapesten iskolába mentek. De hogyan tovább? Két regényt is befejeztem, összeállt egy novelláskötet, rendszeresen megjeletek írásaim, negyven éves leszek, úgy éreztem, egy keresztút előtt állok, amikor döntenem kell. Változott az ország, erősödött a rendszerkritika, lényegében mindenki szabadon írhatta, amit akart. Boros főosztályvezető, akiről már írtam, támogatta a hivatali pályafutásomat, marasztalt a minisztériumban, még előléptetést is kilátásba helyezett, de akkor rámtört a szabadságvágy, újságíró leszek, felhívtam szerkesztő-ismerőseimet, rádiós-barátaimat, el is hangzottak laza ígéretek, de semmi komoly. Szóval, hogyan tovább? Ez a szokásos kiküldetés-utáni-helykeresés időszaka volt.  Akkor megint összejött életem három motívumából kettő,  a szerencse és a véletlen. Egy évvel korábban találkoztam Delhiben Berend T. Ivánnal, az Akadémia elnökével. Egy hetet töltöttünk együtt, jóba lettünk, akkor azt is mondta, örülne, ha nála dolgoznék, az Akadémia Hivatalában. Külszolgálatban sokszor mondanak az embernek ilyesmit, az ígéretek azonban legtöbbször csak addig tartanak, amíg elválunk a repülőtéren.   
           Berend azonban komolyan gondolta. A titkárnője hívott telefonon, adott egy időpontot. Az Elnök Úr várja. Ha lehetne, holnap reggel.
          -Lenne egy sajtófőnöki állás – Berend ezzel kezdte a beszélgetést. – Az együtt töltött idő alatt úgy ismertelek meg, hogy alkalmas vagy rá. Vállalnád?

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése