2021. június 29., kedd

Előszavak - XXII. - Első nap a Delhi Public School-ban

 

Első napom az új iskolában. Előtte már jártam három hónapot prep-school-ba, azaz előkészítőre. Tíz éves voltam, ott igyekeztek valami angol-tudást belém táplálni, főleg bárgyú gyerekdalokat, Humpty-Dumpty Sat On a Wall,  Baa, baa, black sheep, és egyebeket, amiknek semmi  hasznát vettem, de úgy bevésődtek, hogy még ma is emlékszem a szövegükre. A Public School aztán komoly volt, egyenruha, órarend, orvosi vizsgálat. Apám elkísért, de csak a bejáratig, aztán otthagyott, legyél ügyes, mondta. Az osztályfőnök, Mrs. Gupta (a képen középen) nagyon kedves volt, bevitt a tanterembe, bemutatott.
-Are you veg? - kérdezte.
-I am a Hungarian schoolboy - feleltem, mert azt tanították a prepben.
-Do you eat meat? - kérdezte.
-Yes - feleltem némi szorongással, mert nem értettem, hogy ezt  miért akarja tudni, de hát később, persze, kiderült. Körbejártuk az iskolát, megmutatta  a menzát, so you have to stand on the right, to have non-veg, udvariasan bólintottam, mint mindig, későbbi életem során is, ha valamit nem értettem és abban bíztam, hogy a dolgok valahogy kialakulnak majd. If you wish to have pastry, you have to stand in the third queu, ok, feleltem erre, mert azt is tudtam, hogy a beleegyezésből nagy baj nem lehet. This is the gymnasium, mutatott egy nagy teremre, you will  have PT here, ez érdekes, gondoltam, mert azt hittem, hogy a gimnázium csak később jön. Mindegy, ha PT lesz, abból nagy baj nem lehet. Délután megkaptam a tankönyveket, Sciences, ez volt a kémia-fizika-biológia együtt, Maths, földrajz, kultúra, India és a világ művészete. Zene. Rajz. Kreatív művészetek. Kinek mihez van kedve. 
    Mrs. Gupta kijelölt egy mentort, aki majd foglalkozik velem, hogy ne maradjak le a többiektől, és segít fejleszteni a nyelvtudásomat. Ő volt Usha Mohan, a legszebb lány az osztályban. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése